Gepost op

Olie als brandstof maakt van de duif een verbazingwekkend vliegmachine!

Omdat de duif  in vergelijking met de mens een volledig afwijkend ademhalings-en stofwisselingssysteem heeft,  kan ze fenomenale prestaties leveren. Als mensen bijvoorbeeld te veel vetten opnemen, worden ze dik. Een duif daarentegen heeft vetten nodig omdat deze de brandstof zijn voor hun urenlange vliegprestaties. Dankzij het opslaan van grote hoeveelheden zuurstof kunnen zij de vetten verbranden en omzetten in energie. 

 

 

 

De vetten worden in de rode borstspier opgestapeld in de vorm van kleine druppeltjes. In de witte spieren daarentegen worden de suikers opgeslagen, een zwakkere brandstof, en daarom slechts geschikt voor korte inspanningen ten gevolge van mogelijke melkzuurvorming. Eiwitten zijn geen interessante energiebron, zij bevatten stikstof en stellen ammoniak vrij, hetgeen het zuur milieu in de darm neutraliseert. Hierdoor is er minder bescherming tegen ziekteverwekkers.

 

 

 

 

 

 

 

In het Comed vluchtschema staat vet centraal onder de vorm van olie: CUROL.

 

 

 

 

 

 

 

 

1 soeplepel (15 ml) per kg voer

 

Omdat olie niet onbeperkt met graan kan gemengd worden, heeft Comed vet in droge poedervorm ontwikkeld onder de productnamen LOAD PULL en LOAD CAPS. Deze maken het mogelijk om op eenvoudige wijze goed opneembare lichaamsgelijke vetten in grotere hoeveelheden toe te dienen. Vooral op de dag van het inkorven zijn deze een waardevolle ondersteuning tijdens de midfond en de fondvluchten.

 

 

 

 

 

 

 

1 afgestreken soeplepel (10 g) per kg voer per 200 km (max 4 lepels)

 

 

 

 

 

 

1 capsule per 100 km (nier meer dan 8 capsules na elkaar geven)

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *